Kezdetek
2015. április 08. írta: Kovács Barbi

Kezdetek

Soha ne add fel! Komolyan. Ez a legfontosabb.

Nem fogom az élettörténetemmel kezdeni. Az most nem számít. Van egy célom, hogy jól érezzem magam a bőrömben, és ezért keményen megdolgozok. Régen sok problémám volt a testemmel, sőt szerintem nem hazudok, ha azt mondom, hogy utáltam a testemet. Mások ezt nem láthatták rajtam, és én se régóta ismerem be, de utáltam, hogy nem egy magabiztos nő néz vissza rám a tükörből. Nevezzük nevén a dolgokat, dagadtnak éreztem magam, akkor is ha csak átlagos voltam és nem plusz 20-30 kg volt rajtam. Nem a kilók száma a fontos, hanem, hogy milyen a kisugárzásod, tudsz-e harcolni azért, hogy megszeresd magad.

Fogadd el magad?!

NE! Inkább küzdj. Nem kell koplalnod, nem kell drága ruhákra, kezelésekre költened, de ne elégedj meg azzal, hogy te így nézel ki és pont. Sportolj, nézd meg mit eszel, szánj időt magadra. Ha neked jó így és nincs energiád arra, hogy odafigyelj magadra, akkor rendben, ez a te döntésed, én sem vagyok megváltó és ez nem egy szekta! De akkor ne panaszkodj, mert tényleg minden csak elhatározás kérdése.

Nem vagyok "celeb".img_20150304_124635.jpg

Nem, nem vagyok. Híres fitnesz edző sem vagyok, így nem lesz szentírás, amit írok, de segíthet, hogy te is legyőzd a ronda belső démonokat. Ha nekem sikerült, hogy jobban érezzem magam, neked miért ne menne?! Én sem nyertem meg még a háborút, folyamatosan hadban állok, de minden nap felkelek, próbálkozok, sportolok, töröm a fejemet, hogy milyen reggelit készítsek, na meg, hogy mi legyen az ebéd. 

Motiváció

Nekem már maga a tükör is az. Nem a mérleg, hanem a tükör. Ott látom, hogy csinosabb vagyok a farmeromban, hogy a régi kedvenc sortom helyett be kell szereznem egy kisebbet, hogy a combom mérete és alakja is elfogadhatóbb. A tükörben látom, hogy még van munka, és gyerünk csináld, ne állj meg! De persze motiváció az is, hogy a kollégáim megdicsérnek, hogy fogytam, hogy megkérdezik mi a titkom. Akik valami csodareceptre számítanak azok sokszor csalódnak, és átveszi a helyét a rosszindulat, na ez az amivel ne foglalkozz. Nem másokért csinálod, nem ez motivál. Nekem szerencsém is van, hiszen van egy hasonlóan "őrült" kolléganőm (Energiabomba a csajszi, imádom!), aki motivál és tisztelem is a kitartásáért, így nem meglepő, hogy ő is itt lesz majd, és az ő tippjeit is olvashatod nemsokára. Legyen nyugodtan egy példaképed, mindenkinek küzdenie kell az álmaiért, sok híres ember kezdte ugyanúgy mint te vagy én.Vedd körül magaddal pozitív emberekkel, negatív visszajelzésekre nincs szükség! 

Nehezítő körülmények

Annyit elég ha tudsz, hogy kereskedelemben dolgozok, folyamatos állómunka, sokszor este 10-kor érek haza, reggel edzek, és igen korábban kelek miatta. Napi hat étkezés sincs meg, és biztos, hogy sok szabályt nem tartok be, de csinálom, nem adom fel, és szerintem ez számít igazán. Párommal régóta vagyunk együtt, szerintem ő az, aki az első sorból nézi a küzdelmeimet. Sportol, de nem figyel arra kimondottan, hogy mit eszik, este 11-kor fehér kenyér, kis csoki stb. Ő is elfogadta, hogy én csak a kis fehérjeturmixomat iszogatom este, én is, hogy sokszor a pizza gőzölög mellettem, amit épp elfogyasztani készül. Ne legyen kifogás, hogy a közvetlen környezeted máshogy él. Sokszor többfélét főzök, olykor előfordul az is a sok munka miatt, hogy több napig ugyanazt a csirkés ételt eszem, amit korábban kitaláltam. Ez nem ok arra, hogy feladjam, egyszerűen vannak napok, amikor nehezebb és több pozitív energiára van szükség. Viszont annál jobb érzés, amikor a nap végén beesel az ágyba azzal a tudattal, hogy te akkor is megcsináltad! 

Mi a célod?

Az én életmódváltásom kezdetben sok lemondással járt, mert a kitűzött célom, nem az, hogy nyárra kerüljek formába, hanem, hogy hosszútávon jól érezzem magam. Először találd ki, hogy mit szeretnél. Ha nem teheted meg vagy nem akarsz lemondani a sütikről, cukros üdítőkről, instant ételporokról (pl.: sajtszósz), akkor is tudsz házilag készíteni szószokat, salátákat, desszerteket. Ha már a hamburgert otthon elkészíted, már többet tettél magadért, mintha megvetted volna a sarkon. Már mindennek el tudod készíteni az egészséges változatát, a receptjeimben pedig tuti kis tippeket találsz majd, hogy ne kelljen sokat töprengened. Lesz olyan alapanyag, ami drágább lesz (Nem megfizethetetlen, de drágább mint a fehér liszt!), de ha a tested nem éri meg ezt az anyagi befektetést, akkor szerintem semmi. Lehetséges, hogy nem veszel magadnak még egy felsőt a hónapban, vagy nem mész el szórakozni, de ne szemetet tömj magadba!

Sport! Sport! Sport!

A legfontosabb, hogy mozogj! Nem akarsz konditerembe járni? Akkor fuss, mozogj otthon, súlyzó helyett még a műanyagpalack is megteszi, csak csináld. Szerintem fontos, hogy elkezdj súlyokat használni, ha már jól akarod csinálni, amit csinálsz, de mindenképp kérj segítséget. Én sem költök több tízezret személyi edzőre, de az elinduláshoz kértem segítséget, és nem bántam meg, mert nem szabad ész nélkül csinálni. Van egy edzéstervem, amit követek, ha van hozzá türelmed, akkor neked is ezt ajánlom, ha pedig nincs akkor jön a jó idő irány a szabadba. Találd meg azt a mozgásformát, ami neked tetszik, amit rendszeresíteni tudsz az életedben.

Akkor készen állsz? Öveket becsatolni!

Folytatás következik. :)

(Irány edzeni, edzéstervet módosítunk, hogy fejlődjek, fájni fog, de szerintem megéri!:) Hamarosan megmutatom a reggeli zabkekszem receptjét is!)

Barbi*

A bejegyzés trackback címe:

https://iamfine.blog.hu/api/trackback/id/tr277346490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.