Variációk zabos sütire
2015. július 26. írta: Kovács Barbi

Variációk zabos sütire

A hétvégén az egyik legjobb barátnőm leánybúcsúja volt, így bedobtam magam és elkészítettem legjobb tudásom szerint a kedvenc zablisztes-kókuszlisztes sütijeimet.

Mind elfogytak, úgyhogy szerencsére a teszt jól sikerült! ;)

Az egyik variációm a rebarbarás zab és kókuszlisztes süti volt, a másik az áfonyás karobporos, de az alapja ugyanaz.

Alap hozzávalók:

- Xilit és/vagy folyékony édesítőszer

- 1 kiskanálnyi sütőpor

- 1 kiskanálnyi szódabikarbóna

- 1 db nagyobb tojás (Vagy csak a fehérje része)

- 1 teáskanálnyi narancshéj por vagy egy kis citromhéj lereszelve

- 90 g zabpehelyliszt

- 30 g zabpehely apró

- 40 g kókuszliszt

- 2 dl víz (Csak az állaga miatt, ami maradjon azért sűrű.) 

Rebarbaráshoz: 2-3 szár rebarbara, amit kis darabokra vágunk és egy órán keresztül a hűtőben kókusztejes, xilites, fahéjas keverékben "pácolunk" :) A rebarbarákat jól szórjuk meg xilittel, és fahéjjal, utána mehet rá nagyjából egy dl kókusztej, hogy jól ellepje, de túl sok sem kell!

Áfonyáshoz: áfonya, én nádcukorral készített aszalt áfonyát használtam, és a karobport, mellyel a kakaóport helyettesítettem, csak ugyebár kevesebb szénhidráttal és zero koffeinnel!

Mindegyikbe tettem cukormentes étcsoki darabokat is, ha már leánybúcsú, akkor bulizzunk, nem?!

Összekeverjük az alapanyagokat robotgéppel egy nagy tálban, ha az állaga túl sűrű vízzel korrigáljuk, plusz még, hogy kicsit darabosabb legyen tehetünk bele 10-15 g zabpelyhet is utólag.

Mielőtt beleöntenénk a kis szilikonos formákba, azelőtt még hozzákeverjük, - de már csak simán kézzel - a rebarbarát vagy áfonyát és a csoki darabokat! Ha nem elég édes, akkor még egy kis folyékony édesítőszert is belecsepegtethetünk, mert az se jó ha ízetlen a süti.

Adagonként 15-20 percig sütjük előmelegített sütőben, figyelve arra, hogy még puha maradjon a teteje, de a széle már látod, hogy megpirult kicsit és az illatát is érzed, akkor már elkészült a süti.

Nekem most tényleg tökéletesen kijött a formából is, kicsit direkt tömörebbre csináltam, kevés vízzel, illetve szerintem megérezték, hogy most nagyon jól kell sikerülniük! :D

Jó étvágyat és jó sütögetést, úgyis picit lehűlt az idő, bemerészkedhetsz a konyhába!

Barbi*

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iamfine.blog.hu/api/trackback/id/tr657542106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása