Mert nyaralni tudni kell…
2015. július 16. írta: Kovács Barbi

Mert nyaralni tudni kell…

Nyaralás egy edzés-egészségmániás szemszögéből. :)

 

Ettem sütit a nyaralás alatt? A Válaszom: igen.

Ettem fagyit a nyaralás alatt? A válaszom igen!

Ittam alkoholt a nyaralás alatt? Még egy igen!

Mozogtam is a nyaralás alatt? Határozott igen.

Ettem szemetet, rossz minőségű ételt? Nem!

Volt bűntudatom a végén? Határozott nem!

Elhíztam és dobhatom a kukába az egész éves munkámat? Nem!

Következzék a pontos „recept”:

Kezdjük az elején. A párommal Bükfürdőn töltöttünk majdnem egy hetet egy elég jó kis hotelban, ez itt nem a reklám helye, de ha érdekel, akkor (http://www.caramell.hu/)

Eleve úgy álltam hozzá, hogy ha valamit megkívánok, és nem egy zsírtól csöpögő, „ki tudja mi van benne” étel, akkor azt igenis meg fogom kóstolni, de persze figyelve arra, hogy ne vigyem túlzásba az adagokat! Ez így is lett!

A hely már rögtön belopta magát a szívembe, mert saját pékségük és cukrászdájuk volt, így a minőségi ételek garantáltak voltak! Amikor odaértünk megkóstoltuk a házi fagyijukat, amit érezhetően nem a cukor tartott össze és nem ropogott a fogam alatt! Nem túl édes, nem túl gejl.

11403117_10200640301967501_4913971477409884027_n.jpg

Délután úsztunk és szaunáztunk, ami a nyaralásom alatt a két kedvenc elfoglaltságom volt, ugyanis a bőröm is szebb lett, és az úszástól kellemesen elfáradtam, de még maradt energiám a nap többi részére.

Este a vacsora engem is meglepett, ugyanis gyönyörű halak és sok-sok zöldség várt, nagyon gusztusos grillzöldségek! Ekkor döbbentem rá, hogy én már nem is kívánom a krumplit, amit tényleg régóta nem ettem, és hogy fel tud lelkesíteni egy tényleg jól elkészített zöldségköret, lehet, hogy betegen hangzik, de akkor is így van! Aki evett már rossz zöldségköretet az tudja, miről beszélek!

Következő nap a reggelinél is boldog voltam, hiszen teljes kiőrlésű tökmagos kenyér, rántotta és még több zöldség várt. Rengeteg fajta házi lekvár, és ha már házi és gyümölcs, akkor inkább a lekvárt választottam egy kis energiabombának, mint a krémest!

2015-07-08_21_04_49.jpg

Nálam a kávé az alap, így ez az egyetlen „bűnöm”, aminek nem tudok ellenállni, de ha nem zsíros tejjel tolod, akkor nem lesz belőle baj, nálam maximum két kávé kókusztejjel, vagy zsírszegény tejjel és attól már pörgök, mit a Duracell nyuszi, (Halkan megjegyezném, hogy na meg még az emésztésnek se tesz rosszat!)

Ebédnél a csirke ugyanúgy játszott, grillezve vagy épp mogyoróbundában (Nagyon jó volt!), mellé rizs vagy zöldségek. Itt a leveseket is kipróbáltam én speciel nem vagyok nagy leveses, de jó kis folyadékpótlás főleg, ha nincs agyonsózva vagy ételízesítőzve, de ezek szerencsére nem voltak!

Az egyik legjobb nap nem az volt, amikor egy kis házi süti is lecsúszott (De ez is megtörtént, méghozzá sütőtökös tortaszelet.), hanem amikor a hely kalandparkját megmásztuk! Fantasztikus volt, mert éreztem, hogy itt aztán szükség van az izmokra, és valószínűleg a régi, súlyzót nem látott testemmel nem bírtam volna így az iramot! Csúsztunk, másztunk, lógtunk, ugrottunk, szereztünk pár apróbb vagy épp nagyobb kék foltot, de szuper mozgás, és adrenalin fröccs volt!

2015-07-14_21_48_17.jpg

Apropó fröccs! Én a vacsihoz általában vagy sok vizet ittam, vagy száraz borból fröccsöt kortyolgattam, ami a forróságban nagyon jól esett, és nem szedte szét a fejemet és a gyomromat, mint az alattomos cukros kék- lila-zöld koktélok!

Na és mi volt a strandon? Én, kérlek szépen köles golyókat rágcsáltam, és tönköly ropit, amit Dm-ben szereztem be a hotel mellett, így a chips és hasonló mű rágcsálnivalók bűvköréből is sikeresen kikerültem, mégis volt ropogtatnivalóm a roppant „fárasztó” napozás mellett!

Mozgásról még annyit, hogy felfedeztem a hely kis konditermét is! Le kell szögeznem, hogy azért visszasírtam a termet, ahová járok, mert ott már csukott szemmel be tudom állítani a gépeket, és mindent megtalálok, de apróbb „Ez meg hol van?!” felkiáltások után, lenyomtam egy-két mini edzést is itt. Nem bántam meg, mert kicsit felpezsdült a vérkeringésem az izmaim is felébredtek, úgyhogy ha már túlságosan ellustulnál, akkor érdemes picit ráedzeni!

2015-07-14_21_45_52.jpg 

Hazaérkezés, nagymosás, kipakolás után, amikor rádöbbensz, hogy újra munka, újra el kell mosogatnod, ha főztél, na az először szívás. Az első „korán kelős – edzős nap” részéből, csak a koránkelés a rossz, utána már újra élvezed, hogy folyik rólad a víz a teremben (Légkondi ide vagy oda…) dübörög a zene, kezedben a súlyzó és nincs megállás.

Ételekben is visszaálltam a jól bevált szokásaimhoz, újra szigorú odafigyelés és fegyelem, és ha fel is jött egy pici, akkor egy kis szénhidrátcsökkentéssel újra ugyanott tarthatsz, mint nyaralás előtt! A pillanat, amikor rájössz, hogy milyen jól esik a zsírszegény túró vagy a zabos fehérjereggeli, na az megfizethetetlen! :D

Ha mindent megvonsz a szervezetedtől és egyszer újra megengeded, hogy „belekóstoljon” fennáll a veszélye, hogy nem tudsz leállni, vagy pedig elraktározza a szervezeted, így nagyobb a hízás veszélye, ezért se bolond duma a mértékletesség, vagy a sablonos „arany középút” szöveg az étkezésben!

Ezt nyaralás ide vagy oda, de mindig tartsd észben!

Élvezd ki a nyaralásod minden percét, vagy ha már voltál, akkor ne legyen bűntudatod, mert nem kalóriatáblázatot bújtál a nap minden percében! Megérdemled!

Barbi*

+ Hétvégén kipróbálom életem első rebarbarás sütijét, persze zabliszttel és kókuszliszttel, de már nagyon várom. :) Recept hamarosan!

A bejegyzés trackback címe:

https://iamfine.blog.hu/api/trackback/id/tr517628652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása