ÉLETMÓDVÁLTÓ KISOKOS
2015. július 12. írta: Kovács Barbi

ÉLETMÓDVÁLTÓ KISOKOS

Hamarosan beszámolok a nyaralásomról, de addig is, egy kis olvasnivaló a nagy melegben. :)

Formás, kidolgozott testre vágysz? Ugye tudod, hogy ez csak tiszta étkezéssel és kemény edzésekkel érhető el?! A sport önmagában kevés, hiába csinálsz meg napi 200 felülést, ha edzés után megvajazod a fehér kenyeret, és meglocsolod egy kis majonézzel…

motivation-ebook-cover_300x424_shkl.jpg

Itt egy alapcsomag, ami nélkül ne kezdj neki a tudatos étkezésnek!

Ha nem csak nyárra szeretnéd magad formába hozni, akkor érdemes beruháznod ezekre az alapanyagokra. Némelyik alapanyag drágábbnak tűnhet elsőre, de hidd el, átszámolva a "szemét", se kerül sokkal kevesebbe, sokszor becsapnak a kiszerelésekkel vagy pedig az étel korántsem olyan laktató, mint vártad, így egy fél óra múlva újra megéhezel.

Lesznek tipikus nyári hozzávalók is, mert élvezni lehet a jó időt cukros fagylalt, jégkrém és agyoncukrozott hűsítők nélkül is.

Most jöjjön egy kis MIT - MIVEL helyettesíts „játék”, természetesen a teljesség igénye nélkül!

Cukros müzlik helyett: ZABPEHELY, mégpedig natúr, NEM agyoncukrozott, és mindenféle tartósítószerrel ellátott, „szuper egészséges, gyümölcsös”

Miért jó ez neked?!

Mert

  • növény létére nagy a fehérjetartalma,
  • teltségérzetet okoz,
  • javítja az emésztést és a csontok, valamint erek állapotát.

 

Másik fantasztikusan sokoldalú alapanyag, amit használhatsz húsok panírozására vagy készíthetsz belőle tökéletes reggelit is: ZABKORPA

Miért jó ez neked?!

Mert

  • csökken a szívbetegségek kialakulásának kockázata,
  • a rostok akadályozzák a fölösleges energia-felvételt,
  • elősegíti a vércukorszinted normális értéken tartását.


Fehérliszt helyett,
magból készült lisztek: ZABLISZT, MÁKLISZT, KÓKUSZLISZT, MANDULALISZT 

Miért jó ez neked?!

Mert

  • szénhidráttartalmuk lényegesen alacsonyabb,
  • magas rosttartalom, magas fehérjetartalommal párosul,
  • alacsony zsírtartalom = csodás sütik alapanyaga!

 

Napraforgó olaj helyett: SZŐLŐMAG-OLAJ, KÓKUSZZSÍR VAGY VAJ, EXTRA SZŰZ OLIVA OLAJ

Miért jó ez neked?!

Mert

  • rákellenes hatásúak,
  • gyorsabban felszívódnak, mint az állati eredetű olajok, így védik a szívedet is,
  • erősítik az immunrendszert, segítik a fogyásodat!

 

Cukor helyett: ÉDESÍTŐSZER, XILIT

Miért jó ez neked?!

Mert

  • xilit: nincs mellékíze, lassan szívódik fel, alacsony a glikémiás indexe, nem okoz fogszuvasodást
  • édesítőszerek: lényegesen édesebbek a cukornál, és energiamentesek,
  • na meg persze nem emelik fel az egekbe a vércukorszintedet, beépíthetőek a diétádba!

 

Fehér kenyér helyett: TELJES KIŐRLÉSŰ PÉKÁRU (De szigorú diéta esetén ne minden nap fogyaszd, hiszen szénhidráttartalma így sem elenyésző!)

Miért jó ez neked?!

Mert

  • fehér kenyér kisebb teltségérzetet okoz, ezért többet fogyasztunk belőle, hosszabb ideig marad a bélben, elősegíti a hízást,
  • ezzel szemben a legalacsonyabb glikémiás indexű kenyér a teljes kiőrlésű, amely szeletenként kb. 2g rostot tartalmaz,
  • sokkal több vitamint tartalmaz, és jót tesz az emésztésednek is.

 

Krumpli, fehér rizs helyett: BULGUR, HAJDINA, BARNA RIZS

Miért jó ez neked?

Mert

  • kevesebb szénhidrátot tartalmaznak,
  • tökéletes és ízletes köret-alternatívák, amik fűszerekkel is jól kombinálhatóak,
  • és még ásványi anyagokban is gazdagabbak.

Megjegyzés: a hajdina és a barna rizs kicsit szárazabb, így kezdőknek inkább a bulgurt javasoljuk!

 

Zsíros húsok, azonosíthatatlan felvágottak helyett: CSIRKE, TISZTA HÚSOK, HALAK

Miért jó ez neked?

Mert:

  • nem tartalmaz cukrot, te készíted el, így más adalékanyagot sem, sőt tisztában vagy azzal, hogy miket tartalmaz az ételed, ez hidd el nagy előny,
  • tökéletes fehérjeforrások,
  • zsírtartalmuk is nagyon alacsony így bármelyik diétába beilleszthetőek, sőt fontosak!

 kuk.png

RENGETEG ZÖLDSÉG, akár köretnek, akár magába- ezek közül kiemelten: brokkoli, kígyóuborka, spenót, zeller, retek, spárga…

Mért jó ez neked?

Mert

  • rengeteg vitamin van bennük,
  • fehérjetartalmuk is nagyon magas pl.: brokkoli,
  • rengeteg betegséget elűzhetsz a fogyasztásukkal, és tudtad, hogy lassítják az öregedési folyamatot is?!

 

Nasinak, energiapótlónak – mértékkel -: MAGVAK LENMAG, TÖKMAG, MANDULA

Miért jó ez neked?

Mert

  • természetes immunerősítők, magas vitamin tartalommal bírnak,
  • esszenciális zsírsavakat tartalmaznak, ami miatt jobb lesz a véráramlásod,
  • koleszterin szintedet is egyensúlyban tartják, de magas kalóriatartalmuk miatt csak mértékkel fogyaszd ezeket!

 

Cukros öntetek helyett: 0,1 %-os, vagy alacsony zsírtartalmú NATÚR JOGHURT

Miért jó ez neked?

Mert

  • a cukor, és egyéb mesterséges tartósítószerek nem a barátaid
  • ellenben a natúr joghurt jó az emésztésednek,
  • megvéd a magas vérnyomástól, na meg persze úgy variálod, ahogy csak akarod, bármivel felturbózhatod!

 

Normál, zsíros tej helyett: KÓKUSZTEJ, MANDULATEJ, RIZSTEJ

Miért jó ez neked?

Mert

  • alacsony a szénhidrát tartalmuk
  • több fehérjét tartalmaznak, mint a normál tej (Ráadásul a normál tej tejcukor tartalma 5,2%, ami nagyon sok a fehérje tartalmához képest!)
  • ellazítják az izmokat, és több energiát adnak!

 

JÓ MINŐSÉGŰ FEHÉRJEKÉSZÍTMÉNY, ami sokoldalúan felhasználható bármilyen étrendben, rengeteg gyártó közül válogathatsz a Shop builder-en, tessék megnézni, és ámulni & rendelni & rendszeresen fogyasztani: feherje-keszitmenyek

Miért jó ez neked?

Mert

  • A TISZTA FEHÉRJE KELL!
  • Ez a legkönnyebb és leghatékonyabb módja a napi fehérje-szükségleted kipótlásának!

 Erről több oldalakat lehet írni, hiszen az izomépítés alapköve a fehérje, biztosítja az aminosavakat a szervezetedben. Az izmok nem fognak tudnak újraépülni, ha a proteinmennyiség nem elegendő; azért a szervezet fokozatosan leépíti az izomzatot.  

A fehérje dús ételek termogenikus hatással is bírnak. Mivel a protein feldolgozásához 30%-kal több energia kell, mint a szénhidrátnál, így a magas fehérje tartalmú ételek felgyorsítják az anyagcserédet.

DE tényleg nem kezdek bele a témába, hiszen akkor hidd el, hogy itt ülnénk napokig!

De egy kis érdekes olvasnivalónak: Feherjek-es-aminosavak-a-sportban

 

Bár utoljára hagyom itt a felsorolásban, de az egyik legjobb barátod lesz, eheted vacsorára, uzsonnára, teheted sütikbe és főzhetsz is vele: ZSÍRSZEGÉNY TÚRÓ

Miért jó ez neked?

Mert

  • magas fehérjetartalma miatt, ha elfogy a fehérjéd ezt bármikor eheted helyette,
  • kitűnő vacsorára is, szénhidrát tartalma elenyésző,
  • lassú felszívódású proteint tartalmaz, sokáig ellát fehérjével, és kitűnően kombinálható reggelre, ebédre, sütibe és vacsorára is!

 

Nyári extra-tippek:

  • Házi, proteines fagyi, ez alap kedvenc!

Így tudod elkészíteni: Proteines-fagyi-hazilag

  • Extra gyors jégkrém, ami natúr joghurtból és fehérjeporból áll, attól függően, hogy mennyire szigorú a diétád tehetsz bele áfonyát is, fél órára beteszed a mélyhűtőbe és kész is! Több helyen is tudsz venni ilyen kis mini formákat és akkor még jégkrém alakja is lesz!j.jpg
  • Hűsítő zöldségturmixok: összeturmixolhatsz szinte bármit bármivel, de az ízekre érdemes odafigyelni, és néha belecsempészhetsz egy kis gyümölcsöt is például almát!
  • Hideg brokkoli leves pirított magvakkal
  • Hideg saláták, ami mellé grillezz a szabadban finom húsokat, hiszen sült csirke és zöldségek mennyországa vár rád!

 

+ Alapanyagok, amikről még lehet, hogy nem hallottál, de legalább egyszer érdemes kipróbálnod neked is:

CHIA MAG

= azték zsálya

Képes sok vizet magába szívni, és szépen megpuffad, így nagyon eltelíti a gyomrot, ami által a szénhidrát felszívódása lelassul, így később leszel éhes. Képes elmulasztani a gyomorégést is! Nagyon sok ásványi anyagot tartalmaz, másrészt kifejezetten magas az omega3 és omega6 zsírsav- és antioxidáns tartalma. Chia magnak jóformán semmi kalóriatartalma, viszont ultra magas a rosttartalma, így tökéletes natúr joghurtba nassolni, vagy zabpehelybe áztatva!

Kicsit boros az ára, így nézz körül előtte több helyen, hogy hol éri meg a legjobban!

KAROBPOR

= kakaó helyettesítő, szentjánoskenyérfa terméséből készül.

Színében és illatában a kakaóra hasonlít és kissé édeskés. Koffein- és theobromin mentessége miatt természetesebb alapanyaga lehet a süteményeknek is. Zsírtartalma alacsonyabb, szénhidrát-, B- és A-vitamin, valamint kalciumtartalma viszont magasabb a kakaóporénál. Előnye, hogy glutén- és laktózmentes, nem tartalmaz koleszterint és nátrium-szegény is. 

GONJI BOGYÓ

= ördögcérna, kínai farkasbogyó

Jó hatással van a szemre, táplálja a vesét és májat, pozitívan hat az egészséges koleszterinekre, segít a testsúly megtartásában, illetve kontrollálásában. Kicsit pikáns íze van, akár cukormentes ét csokihoz is adhatod, gyakran készítenek belőle diétás csokikat, de tökéletes a reggeli zabkorpád mellé is. Kiváló energiaforrás, így ha edzés előtt nem tudsz sokáig enni, kapj be néhányat ebből.

 

Kérdezz bátran!

Barbi*

A bejegyzés trackback címe:

http://iamfine.blog.hu/api/trackback/id/tr697619734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Balázs Andi 2015.07.15. 00:35:42

Szia! Xilit vagy stevia? Melyik édesítő mellett döntsek? Vagy mindkettő egyformán jó?

Kovács Barbi 2015.07.16. 10:27:07

@Balázs Andi: Én a sütikbe a Xilitet használom, de ha még egyiket se próbáltad, akkor én javaslom, hogy próbáld ki mindegyiket, persze kis kiszerelésben! Nem mindenkinek bírja a gyomra például a Xilitet, nekem soha nem volt tőle bajom. Próbaképp xilites kekszet is kipróbálhatsz kapható a tesco-ban is, ha nem árt az emésztésednek akkor használd nyugodtan. Ízlés dolga amúgy, nekem a stevia kávékba ízlett eddig igazán. :)