Zabmákos muffin fahéjjal és narancshéjjal
2015. május 27. írta: Kovács Barbi

Zabmákos muffin fahéjjal és narancshéjjal

Zablisztes & máklisztes csodasüti

Sikerült végre egy jót aludnom és takarítanom, lehet hogy azért vagyok ilyen bolond, de így megalkottam a Zabmákost. :) Ki lehet bírni édesség nélkül persze, de szerintem ha tudod helyettesítsd néha ilyen, és ehhez hasonló finomságokkal, nehogy az első adandó alkalommal rávesd magad a cukros sütikre!

Plusz segítségképp készítettem egy kis összeállítást is a kedvenc hozzávalóimról, amiket a süti elkészítésénél használtam.

2015-05-16_18_09_15.jpg

Hozzávalók 10-12 darabhoz:

- 2 tojásfehérje

- egy tk szódabikarbóna

- xilit 3 evőkanállal vagy édesítőszer

- 90 g zabpehelyliszt

- 30 g zabpehely apró

- 60 g mákliszt (Aby bio mákliszt, pl.: Dm-ben)

- fahéj ízlés szerint, de mehet 2 evőkanállal

- vanília ízű fruktóz 1 evőkanállal

- narancshéj-por 1 evőkanállal

- 0,1%-os tej 3 dl

+ opcionális a mandula, de én nagyon szeretem, úgyhogy ilyenkor mindig kihasználom az alkalmat és teszek bele kicsit. :)

Két hozzávalóra különösen büszke vagyok, az egyik a narancshéj-por, a másik a vanília ízű fruktóz. Bevallom, amikor nekem is rohannom kell, és felkelek hajnalban egy sütiért, hogy el tudjam vinni munkába, vagy este meg tudjam kínálni a barátaimat, akkor jól jön ha minden alapanyag készen vár.

A narancshéjat, ha finomra lereszeled és lesütöd sütőben 40 perc alatt, akkor durvább állagú port kapsz (Ha időm engedi el is fogom készíteni!), de én most bioboltban találtam egy kis fűszerész sarkot, ahol tartósítószer nélkül finomra őrölt természetes fűszerek vannak, így szerintem mást is ki fogok próbálni onnan! A Tesco-ban a bio hozzávalóknál találtam rá a fruktóz vaníliára, ami hatalmas ötlet ugyanis ad egy finom kis aromát a sütinek, de nem kell belőle sokat használni.

A mákliszt csodálatos alapanyag, mert nagyon könnyeddé teszi a süti állagát és alakbarát is, hiszen kevesebb szénhidrátot tartalmaz. Ha nem akarsz sok hozzávalót használni, akkor természetesen kivehetsz néhányat az összetevők közül, mert a mák kiválóan működik a fahéjjal, de akár zsírszegény kakaóporral is. Én már annyira megszerettem a máklisztet, hogy reggel zabkorpával megfőzve is tökéletes és nagyon eltelít!

Elkészítés:

A hozzávalókat összekeverjük (kivéve a mandulát) kézi habverővel vagy mixerrel, a végén hozzáadunk még pluszban egy kis zabpelyhet az állaga miatt, na meg a mandulát, majd az elkészült masszát kis muffin szilikonformákba vagy szilikonos sütőpapírra öntjük keksz formájában! 

Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük. A lényeg, hogy a közepe még puha legyen, de ne folyós, és már érezni fogjuk a finom illatát is!

Tipp: ha két adagban sütöd, akkor lágyíthatod közben majd a másik adaghoz a masszát, mert a zabpehely gyorsan magába szívja a tejet, így az arányokat még ilyenkor érdemes korrigálnod!

Én eperrel meg cukormentes jégkrémmel tálaltam reggel (Cukormentes jégkrémtipp: Gelatiamo Zero, van vaníliás, csokis mogyorós is.)

A siker garantált. :)

Jó étvágyat!

Barbi*

Jön a jó idő, úgyhogy a következő az lesz, hogy kókusztejből és fehérjeporból finom házi jégkrémet csinálok!

A bejegyzés trackback címe:

https://iamfine.blog.hu/api/trackback/id/tr297454928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása