Kókuszos csirke
2015. május 10. írta: Kovács Barbi

Kókuszos csirke

Kihagyhatatlan csirkemell recept! :)

Ez a recept akkor született meg, amikor vidékre, szüleimhez mentünk a nővéreimmel, és szerettem volna otthon is egy egészséges-vasárnapi menüt enni. Cuki anyukám is elkezdett most diétázni, így ő is díjazta az ötletemet. Zsemlemorzsa helyett a panírhoz itt zabkorpát, ráadásként pedig natúr kókuszreszeléket használj. A végeredmény még engem is meglepett, mert fenséges!

Most itthon is elkészítettem még egyszer, roppant egyszerű, de finom körettel :)

img_20150510_115538_1.jpg

Hozzávalók:

- 4 nagyobb szelet csirkemell

- panírhoz: kevés teljes kiőrlésű liszt; zabkorpa, kókuszreszelék kb. 50 - 50 g (De mivel duplán panírozunk, ezért inkább több legyen otthon.)

- 2 db tojás

- tojás fűszerezéséhez: só, bors, gyömbér (Mindegyikből nagyjából egy kávéskanálnyi.)

- 0,1 %-os tej

- extra szűz olivaolaj

Elkészítés:

A csirkét vágd vékonyabb szeletekre és jól sózd be. Készítsd elő a panírozáshoz az összetevőket, én szeretem kis edényekbe sorba rakni őket, mert meggyorsítja a folyamatot. Egy mélytányérba teljes kiőrlésű lisztet teszek, egy másikba a két tojást - amit felverek 1 dl tejjel, és ízlés szerint a fűszerekkel - harmadikba zabkorpát és a kókuszreszeléket öntök, majd ezt a kettőt összekeverem.

A csirkeszeleteket forgasd bele a lisztbe, aztán mártsd bele a fűszeres tojásba, aztán a kókuszos-zabos keverékbe. Az utolsó két lépést ismételd meg, és szükség esetén picit nyomkodd rá kézzel a panírt a húsra.

Serpenyőben felhevíted az olajat, és jól süsd át a csirkeszeletek mindkét oldalát, amíg aranybarnára nem sülnek. Ezt most kicsit több olajban süsd ki, hogy jól átsüljön a csirke.

Az eredmény pedig kókuszillatban úszó konyha, és egy finom ebéd!

Köret-tipp:

Én brokkolipürét csináltam, pirított magvakkal. A brokkolit sós vízben puhára főztem, aztán kis natúr joghurttal leturmixoltam, sóval, borssal ízesítettem. A magvakat száraz serpenyőben lepirítom és hozzákeverem a masszához.

Jó étvágyat!

Barbi*

+ Ma is jó idő van, úgyhogy tessék kimenni a szabadba! Hódítsd meg azokat a fránya lépcsőket. :P

A bejegyzés trackback címe:

https://iamfine.blog.hu/api/trackback/id/tr377446730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázs Andi 2015.07.10. 04:15:14

Kedves Barbi. Először is Gratulálok a kitartásodhoz és mindenhez amit általa eddig elértél. A legújabb Shape magazin óta olvasom a blogodat. Nagyon tetszenek a receptek, amint valamelyiket élesben is kipróbálom írni fogom a tapasztalatokat :) . Egy dolgot azonban kérdeznék. Miért nem elég jó az 1,5%os tej? Próbáltam már az általad említett márka 0,1%-osát is de annak annyira víz íze volt hogy nem tudtam megszeretni. Előre is köszönöm a válaszodat és további sikereket kívánok neked :) Üdv: Andi

Balázs Andi 2015.07.10. 04:18:13

Kedves Barbi! Mi történik ha én mégiscsak a 1,5%os tejjel szeretném elkészíteni a recepteket? Tapasztalatom szerint a 0,5ösnek elég víz íze van :(

Balázs Andi 2015.07.10. 04:19:15

Bocsi azt hittem az előzőt nem küldte el... :/ :)

Kovács Barbi 2015.07.10. 12:16:21

Szia! Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, jó érzés, hogy olvasol és tetszenek a receptek. :) igazából ez csak tőled függ, ha gyorsabban akarsz eredményeket elérni, akkor átváltanék a helyedbe az alacsony zsírszázalékos tejre, én a Riska 0.1%-osat használom. A tejjel alapvetően annyi a probléma, hogy nem tartalmaz annyi fehérjét, ellenben sok a rejtett zsírtartalma... Ezért ne ez legyen a fehérjeforrásod! Az 1.5-ös tej még elmegy amúgy főzéshez, ha nem napi fél literről van szó, de hosszú távon próbáld ki a kókusztejet is, én imádom és bármilyen diétába beleillik! :) kérdezz bátran! Barbi

Balázs Andi 2015.07.10. 21:46:51

Köszönöm a segitséget és hogy az összes kérdésemre választ adtál. Hamarosan jelentkezem. Ui.: remélem jol telik a nyaralás :) Üdv, Andi
süti beállítások módosítása